Tudatos karácsonyi menü – hogyan kerüld el, hogy mértéktelenül túledd magadat? - 2. rész

Az első fejezetben összegyűjtöttük azokat az ötleteket, javaslatokat, amivel elkerülhető, hogy túledd magad az ünnepek alatt. Itt tudod elolvasni: Tudatos karácsonyi menü 1. rész - ötletek hogyan kerüld el a mértéktelen kajálást

Ebben a fejezetben pedig mutatunk néhány finom karácsonyi reform-, vegán- és gluténmentes receptet. A desszerötletek gasztroajándéknak is megállják a helyüket!

Étrendtervezés alkalmával minden esetben 1 főre pontos energia- és tápanyagértékkel ellátott recepteket adunk. Most viszont szeretnénk, ha az ünnepi hangulatra és az ételkészítés örömére tudnál hangolódni, a számolgatás helyett. Ha a korábbi cikkünkben olvasott javaslatokat megfogadod, tuti hogy nem fog elszállni a mérleg karácsonykor. :)

Tudatos karácsonyi menü – hogyan kerüld el, hogy mértéktelenül túledd magadat? - 1. rész

Idén is lehet, hogy egy kicsit más lesz a karácsonyi menetrend. Amiben viszont nem változik, hogy az év végére mindannyian ki vagyunk éhezve egy kis hagyományra, ünneplésre, valamire, amit ismerünk. Az év megpróbáltatásai, bizonytalanságai után még inkább vágyunk a meghitt pillanatok mellett, szeretteink körében elfogyasztott karácsonyi ízekre, a hangulatra és a minőségi időtöltésre.

Az ünneplés általában együtt jár a végeláthatatlan evéssel és az állandó telítettség érzéssel? Nem tudod, hogyan érdemes megtervezni az ünnepi menüt, hogy be tudd illeszteni az év közben gyakorolt diétádba?

Az ünnepek alatt is fontos, hogy jól válassz ételeket és megfelelő mennyiségben fogyassz belőlük, így biztosan nem borítod fel az eddigi kemény munkádat. Segítünk pár tippel és recepttel, hogyne kelljen félve a mérlegre állnod az új esztendőben.

Karácsonyi vacsora

Milyen az egészséges bevásárlólista? Útmutató a mindennapokra

Dietetikusként tisztában vagyunk azzal, hogy a legtöbb ember számára a bevásárlás egy kifejezetten megterhelő, sok esetben akár idegörlő feladat is lehet hétről hétre. Nagyon sok páciensnél azt tapasztaljuk, hogy nem tudják honnan kezdjék a bevásárlást amikor belépnek egy nagyobb élelmiszerláncba és gyakran még abban is bizonytalanok, hogy egyáltalán milyen élelmiszerekkel töltsék meg a kosarukat. A sokszor végtelennek tűnő élelmiszerválaszték miatt, rendkívül nehéz kiválasztani, milyen élelmiszer fér bele az egészséges kategóriába és melyek azok amelyeket lehetőség szerint érdemes inkább az üzletben felejteni.

Ebben a cikkben szeretném elmagyarázni az egészséges élelmiszerválasztás alapjait, szeretném megmutatni, hogy mi alapján készítsünk “okos bevásárlólistát” és milyen élelmiszerek legyenek mindig az otthoni készletünkben.

Karácsonyi ajándékötletek egészségtudatos szeretteinknek, leendő életmódváltóknak

Különleges ajándékötleten gondolkodsz, amivel kifejezheted a gondoskodó szereteted és hasznos lehet akár egy életen át?

Lehet, hogy elfogultan hangzik, de mi százszázalékosan hiszünk abban, hogy a dietetikai tanácsadásaink, az összeállított programok ténylegesen segíteni tudnak mindenkinek, aki érdeklődik az egészségtudatos táplálkozás, az életmódváltás iránt, vagy régóta keresi a megfelelő segítséget a diétájához. Emiatt szolgáltatásunk egyszerűen tényleg hasznosabb ajándék a fa alá, mint bármely étel-ital, vagy pipere csomag.

Mi okozza a magas vérnyomást? Melyik a legjobb étrend magas vérnyomás esetén?

Suhajda Fanni társszerző írása

A magas vérnyomás betegségről akkor beszélünk, ha a vérnyomás értéke tartósan 140/90 higanymilliméter (Hgmm) felett van. Vérnyomásmérővel az artériákon belüli nyomást mérjük, amikor a szív vért pumpál. A készülékről két szám olvasható le, az első a szisztolés nyomás, amikor a szív dobban, a második a diasztolés nyomás, amikor a szív relaxációs fázisba kerül.

Szeretnél többet tudni a helyes táplálkozásról?

Iratkozz fel ingyenes hírlevelünkre!

Kérlek add meg a neved!
Kérlek add meg az email címed!

© 2020, 2021, 2022 MYDIETETICS HUNGARY, Minden jog fenntartva

Adatkezelési tájékoztató