Hogyan spórolj úgy, hogy mégis egészséges ételeket fogyassz? 7 pénztárcabarát tipp dietetikusoktól.

Az egészség az egyik legnagyobb kincs az életben. Megfelelő étkezéssel, rendkívül sokat tehetünk a testi és lelki jólétünk érdekében, finom és változatos ételeket próbálhatunk ki, rendkívül sokat tehetünk az életmódhoz kötött betegségek megelőzése (pl elhízás, cukorbetegség, magas vérnyomás betegség, köszvény), szinten tartása és akár visszafordítása érdekében.

Amit senki nem mond el az intuitív táplálkozásról

Egy olyan világban élünk, ahol a feldolgozott, olcsó, magas kalóriatartalmú, alacsony tápanyagtartalmú ételekhez mindenhol könnyen hozzá tudunk jutni, viszont a közösségi oldalak és a média a vékony, kigyúrt, tökéletes testű embereket dicsőíti. Ez óhatatlanul is hozta magával, hogy a vékonyság és a “tökéletes” alak fontosabb szerepet kezdett játszani, mint maga az egészség. Az ételeket inkább korlátozni kell, mint élvezni. Sokan előrébb helyezték egy vágyott ideál hajszolását mint a saját egészségüket.

Hogyan csökkenthető a koleszterinszint étrendi változtatásokkal? Miben tud segíteni a dietetikus?

Az utóbbi néhány év kutatási eredményei alapján ma már tudjuk , hogy étrendi és életmódbeli változtatásokkal akár 20%-al is csökkenthetjük a koleszterin szintünket. Ebben a cikkben olyan kézzel fogható étrendi változtatásokat szeretnénk javasolni, amik tudományos szempontból is elfogadottak és bizonyítottan működnek a koleszterinszint csökkentés tekintetében.

Irritábilis bél szindróma és a bélbaktériumok kapcsolata

Az IBS (irritábilis bél szindróma) az egyik leggyakoribb gyomor-bélrendszeri tünetegyüttes. Számos kellemetlen tünetet okoz, ideértve a hasi fájdalmat, és az állandó puffadást, hasmenést, székrekedést és gyakran a tünetek váltakozását is.

Tudatos karácsonyi menü – hogyan kerüld el, hogy mértéktelenül túledd magadat? - 2. rész

Az első fejezetben összegyűjtöttük azokat az ötleteket, javaslatokat, amivel elkerülhető, hogy túledd magad az ünnepek alatt. Itt tudod elolvasni: Tudatos karácsonyi menü 1. rész - ötletek hogyan kerüld el a mértéktelen kajálást

Ebben a fejezetben pedig mutatunk néhány finom karácsonyi reform-, vegán- és gluténmentes receptet. A desszerötletek gasztroajándéknak is megállják a helyüket!

Étrendtervezés alkalmával minden esetben 1 főre pontos energia- és tápanyagértékkel ellátott recepteket adunk. Most viszont szeretnénk, ha az ünnepi hangulatra és az ételkészítés örömére tudnál hangolódni, a számolgatás helyett. Ha a korábbi cikkünkben olvasott javaslatokat megfogadod, tuti hogy nem fog elszállni a mérleg karácsonykor. :)

Szeretnél többet tudni a helyes táplálkozásról?

Iratkozz fel ingyenes hírlevelünkre!

Kérlek add meg a neved!
Kérlek add meg az email címed!

© 2020, 2021, 2022 MYDIETETICS HUNGARY, Minden jog fenntartva

Adatkezelési tájékoztató